dinsdag 4 januari 2011

Liedje van de dag: Mo-Dettes - White Mice

Wie dit blog nader gaat volgen, komt er waarschijnlijk al snel achter dat ik nogal verzot ben op muziek uit de periode 1978-1986. Met de pure punkrock van 1977 heb ik niet eens zo veel, maar in volgende jaren is er zoveel moois uit de punk voortgevloeid. Het korte liedje kwam na alle progrock van de jaren zeventig weer centraal te staan. Maar dan wel vaak een stuk puntiger, stekeliger of donkerder dan in de jaren zestig.

Een mooi voorbeeld is het uiterst dansbare punk/new wavehitje White Mice van de meidengroep (jawel!) Mo-Dettes. Hun plaat uit 1980 (The Story So Far) is aardig, maar dit nummer springt er hoog bovenuit. Op het album staat trouwens een iets andere (snellere) versie onder de naam White Mouse Disco. De singleversie zoals hieronder te zien vind ik persoonlijk iets beter.

1 opmerking:

  1. Goh, leuk dat er nog steeds mensen zijn die dit een goede band vinden. Heb ze ooit nog een keer in de Effenaar zie optreden, samen met de Young Marble Giants - ergens in 1980/'81, vermoed ik. Mijn favoriete liedje was altijd Paint It Black. Klonk zo lekker onbeholpen en daardoor erg authentiek!

    BeantwoordenVerwijderen