donderdag 6 januari 2011

Lijstje: favoriete zwarte muziek

Met enige regelmaat leuk ik dit blog op met een volkomen triviaal lijstje. Zonder al te veel verdere toelichting, want die post ik in een andere bijdrage wel. Omdat mijn muzieksmaak nogal pop/rock/punkgeoriƫnteerd is, verklap ik vast dat zwarte muziek hier schandalig onderbelicht blijft. Om dat toch een beetje te ondervangen mogen soul- en hiphopartiesten de symbolische aftrap verrichten van de lijstjesstroom.


01. Gloria Jones - Tainted Love
02. The Roots & Erykah Badu - You Got Me
03. The Flirtations - Nothing But a Heartache
04. Postmen - Cocktail
05. Stevie Wonder - Pastime Paradise
06. Nina Simone - Sinnerman
07. A Tribe Called Quest - Butter
08. Sam Cooke - A Change Is Gonna Come
09. Womack & Womack - Teardrops
10. Michael Jackson - Wanna Be Startin' Somethin'

2 opmerkingen:

  1. Mooi lijstje, zeg! Nothing But A Heartache vind ik toch zo'n leuk liedje! *:)*

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, geweldig nummer is dat inderdaad. Ik heb hem de laatste weken ook (her?)ontdekt.

    BeantwoordenVerwijderen